erken su gelmesi

erken su gelmesi
Doç. Dr. Cemil KAYA | 28 Mart 2017, 23:04 | 5787

Doğum başlamadan önce suyun (amniyotik mayi) gelmesidir. Gebeliğin 37. haftasından önce ortaya çıkarsa, erken preterm membran rüptürü  olarak adlandırılır. Tüm gebeliklerin yüzde 10'unda görülür.(37 haftadan önce)

Gebeliğin sonlarına doğru zarların kopması, zarların doğal bir zayıflamasından veya kasılmaların kuvvetinden kaynaklanabilir.  genellikle uterustaki bir enfeksiyona bağlı olarak ta gelişebilir.

Konu ile  bağlantılı olabilecek diğer faktörler şunlardır:

- Düşük sosyoekonomik koşullar (düşük sosyoekonomik koşullardaki kadınların uygun prenatal bakım alamaması ).
- Cinsel yolla bulaşan chlamydia ve gonore gibi enfeksiyonlar.
- Vajinal kanama.
- Hamilelik sırasında sigara içmek.
- Bilinmeyen nedenler.

Erken su gelmesi neden bizi endişelendirir ?

Prematüre doğumların üçte birinde rastlanan bir durum olması, plasental dokuların koryoamniyonit olarak adlandırılan ve anne ve bebek için çok tehlikeli olabilen ciddi bir enfeksiyonun gelişmesidir.su geldikten sonra doğum için maksimum 1 hafta beklenmesi, Ortaya çıkabilecek diğer komplikasyonlar arasında plasental ani durma (plasentanın erken uterusundan ayrılması), göbek bağı sıkışması, sezaryen doğum ve doğum sonrası (doğumdan sonra) enfeksiyon yer alır.

Su gelmesinin belirtileri nelerdir?

En sık rastlanan semptomları şunlardır. Bununla birlikte, her kadın farklı belirtiler gösterebilir. Belirtiler aşağıdakileri içerebilir:

- Sızıntı veya vajinadan sulanmış bir sıvı akışı
- Külotta sürekli ıslaklık

belirtileri fark ederseniz, mümkün olan en kısa zamanda doktorunuzu aramayı unutmayın.

Su gelmesi nasıl teşhis edilir?

Tam bir tıbbi öykü alınarak ve fizik muayene ek olarak, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli şekillerde teşhis edilebilir:

- Serviksin muayenesi (servikal açıklığın sıvı sızıntısı gösterebilir).
- Sıvının pH'sının (asit veya alkalin) test edilmesi.
- Ultrason görüntülemesi ile  çeşitli damarlarda kan akışını değerlendirerek,

Su gelmesinde tedavi:

Doktorunuz tarafından aşağıdakilere dayalı olarak belirlenecektir:

- Hastaneye kaldırma.
- Ateş, ağrı, artmış fetal kalp hızı ve / veya laboratuar testleri gibi enfeksiyon bulguları için izleme.
- Fetüsün ciğerlerinin olgunlaşmasına yardımcı olabilecek kortikosteroidler olarak adlandırılan ana ilaçlara verilir (akciğer yeterliliği, prematüre bebeklerin önemli bir problemidir). Bununla birlikte, kortikosteroidler uterusta bir enfeksiyonu maskeleyebilir.
- Antibiyotikler (enfeksiyonları önlemek veya tedavi etmek için).
- Tokolitikler - preterm doğum durdurmak için kullanılan ilaçlar.
- Annenin veya fetüsün refahını tehlikeye atarsa, daha sonraki komplikasyonları önlemek için erken doğum gerekebilir)

Erken su gelmesini önleyebilirmiyim ?

Ne yazık ki bu durumu aktif şekilde engelleyecek bir yol yok. Bununla birlikte, bu durumun sigara içimi ile güçlü bir bağlantısı vardır ve anneler mümkün olan en kısa sürede sigara içmeyi bırakmalıdır.