gestasyonel diyabet şeker hastalığı nedir

gestasyonel diyabet şeker hastalığı nedir
Doç. Dr. Cemil KAYA | 28 Mart 2017, 22:45 | 1754

Diyabet, yeterli miktarda insülinin üretilmediği veya vücudun üretilen insülini kullanamadığı bir durumdur. İnsülin, glikozun yakıt sağlamak için vücudun hücrelerine girmesini sağlayan hormondur. Glikoz hücrelere giremediğinde, kan içinde birikir ve vücut hücreleri tam anlamıyla açlıktan ölürler. Gebe doğum çağındaki her 100 kadından birinde şeker hastalığı var. Buna ek olarak, gebelikte kadınların% 2 - 3'ünde gebelik diyabeti adı verilen diyabet gelişir.
Hamilelikteki diyabet, anne ve büyümekte olan fetüs için ciddi sonuçlar doğurabilir.

Gebelik diyabeti - şeker hastalığı olmayan bir anne gebeliğin hormonları nedeniyle insülin direnci geliştiğinde. Gestasyonel diyabetli kadınlar, insüline bağımlı veya insüline bağımlı olabilir.
Önceden varolan diyabet - insüline bağımlı şeker hastası ve hamile kadınlar.

Gestasyonel diyabet nedir?

Gestasyonel diyabet, daha önce diyabet teşhisi konmamış bir kadında gebelik sırasında glukoz seviyesinin yükseldiği ve diğer diyabetik belirtilerin ortaya çıktığı bir durumdur. Çoğu durumda, doğumdan sonra tüm diyabetik semptomlar kaybolur.

Gestasyonel diyabetin nedeni nedir?

Gebelik diyabeti nedeni bilinmemekle birlikte, durumun neden ortaya çıktığı hakkında bazı teoriler vardır. Plasenta, gıdayı korumak için çeşitli hormonlar üretmenin yanı sıra, büyüyen bir cenin ile besin maddeleri ve su sağlar. Bu hormonlardan bazıları (östrojen, kortizol ve insan plasental laktojen), genellikle gebeliğin yaklaşık 20-24. Haftasında başlayan insülin üzerinde bloke edici etkiye sahip olabilir.

Plasenta büyüdükçe, bu hormonlardan daha fazla üretilir ve insülin direnci daha da artar. Normalde, pankreas, insülin direncinin üstesinden gelmek için ek insülin yapabilir, ancak insülin üretimi plasental hormonların etkisinin üstesinden gelmek için yeterli olmadığında gestasyonel diyabet ortaya çıkar.

Gestasyonel diyabet nasıl teşhis edilir?

Gestasyonel diyabet, genellikle glikoz seviyelerini ölçmeyi içeren bir glikoz tarama testiyle teşhis edilir.
Bu test, belirli bir seviyenin üstünde bir kan şekeri gösteriyorsa, Özel bir diyet izleyen birkaç gün sonra başka bir test yapılacaktır. İkinci test ayrıca bir glikoz içeceğini içmeyi içerir ve sonuçlar üç saat aralıklarla ölçülür.
İkinci testin sonuçları anormal aralıkta ise, gestasyonel diyabet teşhisi konur.

Bebek için olası komplikasyonlar:

Gestasyonel diyabet genellikle doğum kusurlarına neden olmaz. Doğum kusurları genellikle gebeliğin ilk üç ayında ortaya çıkar.  Gestasyonel diyabetli kadınlar, kritik ilk üç aylık dönem boyunca genellikle kan şekeri düzeyleri normaldir.

Gestasyonel diyabetin komplikasyonları genellikle idare edilebilir ve önlenebilir durumdadır. Önlemenin anahtarı, gestasyonel diyabet tanısı konduktan hemen sonra kan şekeri seviyelerinin dikkatli kontrolü altındadır.

Gestasyonel diyabetli annelerin bebeklerinde, düşük serum kalsiyum ve düşük serum magnezyum düzeyleri gibi çeşitli kimyasal dengesizliklere karşı savunmasız olmakla birlikte, genel olarak, gestasyonel diyabetin başlıca problemleri şunları içerir:

Makrozomi - normalden önemli ölçüde daha büyük bir bebeği ifade eder. Fetüsün aldığı besinlerin tamamı doğrudan annenin kanından gelir. Anne kanında çok fazla glikoz varsa, fetusun pankreaları

Hipoglisemi - doğumdan hemen sonra bebekte düşük kan şekeri anlamına gelir. Bu problem, annenin kan şekeri seviyelerinin sürekli yüksek olması, fetüsün dolaşımında yüksek bir insülin düzeyine sahip olması durumunda ortaya çıkar. Bebeğin doğumundan sonra insülin seviyesi yüksek olmaya devam eder ancak annesinin yüksek şeker düzeyine sahip olmadığı için yenidoğanın kan şekeri seviyesi çok düşük olur. Bebeğin kan şekeri seviyesi doğumdan sonra kontrol edilir ve seviyesi çok düşükse, damar içine damar içi vermek gerekir.

Solunum sıkıntısı (nefes darlığı) - bir bebeğin sisteminde çok fazla insülin veya çok fazla glikoz akciğer matürasyonunu geciktirebilir ve bebeklerde solunum zorluğuna neden olabilir.